Categories
Återhämtning

Ditt val

Vilken sorts återhämtning som är bäst för dig är det bara du som kan svara på. Det du kan göra är att utforska olika typer. Ett bra knep är att börja i liten skala. Att gå på alltför hårt, tex med en för lång meditation kan vara så pass utmanande att man tappar sugen. Att ligga stilla i en lång mindfulnessövning och bara lägga märke till utan att döma kan vara allt för stressande. Precis som när du börjar träna fysiskt är det bra att inte ta det i så stora steg. I början kanske löpningen känns väldigt jobbig. Men när du kommer över tröskeln går det som en dans. Så ta det i små steg och känn efter. En kort återhämtningspaus som blir av är bättre än den långa som inte blir av.

Är du en person som gillar att röra på dig kanske yoga är lättare att starta med än meditation. Är du en person som har svårt att få stopp på tankarna kan det vara lättare med en guidad meditation än att sitta i tystnad. Och sitter du mycket inne kan det vara otroligt närande att skogsbada.

Många upplever även att situationen runt omkring måste vara perfekt, tex att en inte kan meditera om man inte är ensam hemma och det är tyst. Men även här är en stunds meditation med bakgrundsljud bättre än ingen alls. Träningen ligger i att ta tillbaka uppmärksamheten när man tappar bort sig. Och det, det går att träna på även med ljud från barnen hemma.

#återhämtning#stresshantering#självledarskap#coaching#truebyyou#medvetenåterhämtning#mindfulness#truebyyousåterhämtningskalender#personligutveckling#hjärnvila

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *